Konkurs Jesienny II – Agnieszka Szajek
Z przyjemnością prezentuję baaardzo sympatyczny, pełen ciepłych słów list Pani Agnieszki Szajek, mamy dwuipółletniego Bartusia oraz kilkumiesięcznego Dominika. To kolejna mama z tych, które są zwolenniczkami czytania globalnego, stosują je w swoich domach, dostrzegają jego pozytywne efekty i starają się, by sesje były urozmaiconymi, pełnymi radości zabawami.
Oto list Pani Agnieszki:
Dzień dobry Pani Mario,
mam nadzieję, że zdążę odpowiedzieć na Pani hasło konkursowe 🙂 Niestety od dwóch tygodni walczymy z wirusami przyniesionymi przez Bartka ze żłobka, no i niestety obecnie wszyscy jesteśmy w kiepskiej kondycji, dlatego tak na ostatnią chwilę piszę.
Pani Mario, bardzo spodobało mi się wymyślone przez Panią hasło konkursowe, gdyż zmusiło mnie ono do pewnej refleksji i analizy naszych zabaw w czytanie.
No i właśnie, myślałam, kombinowałam, z mężem dyskutowałam … i doszłam do wniosku, że w naszym domu czytanie globalne jest (a raczej musi być) tak różnorodne, że nie jesteśmy przedstawić tej jednej jedynej zabawy. Po prostu, nasze zabawy są tak zmienne tematycznie, jak zmienne są zainteresowania dwuletniego dziecka.
Obecnie Bartek “łyka” otaczający go świat i to co zobaczy i co go zainteresuje, to przenosimy do naszych zabaw. Miewa różne “fazy” 🙂 i zainteresowania i to wykorzystujemy:
[embedplusvideo height=”380″ width=”640″ editlink=”http://bit.ly/1BG0QTQ” standard=”http://www.youtube.com/v/dgtF80vyWtk?fs=1″ vars=”ytid=dgtF80vyWtk&width=640&height=380&start=&stop=&rs=w&hd=0&autoplay=0&react=1&chapters=¬es=” id=”ep5040″ /]
– grabimy wyrazy tak jak grabione są liście przed blokiem,
– odkurzamy, bo uwielbia odkurzać i sprzątać,
– tata przepychał w domu rurę, a Bartuś za pomocą profesjonalnej gumowej przepychaczki przepycha wyrazy,
– wyrazy śpią w ręcznie zrobionym domku Boba Budowniczego (nowa mania :))
[embedplusvideo height=”380″ width=”640″ editlink=”http://bit.ly/1BG1dOb” standard=”http://www.youtube.com/v/lEM00WbTQWI?fs=1″ vars=”ytid=lEM00WbTQWI&width=640&height=380&start=&stop=&rs=w&hd=0&autoplay=0&react=1&chapters=¬es=” id=”ep9636″ /]
– naprawiamy wyrazy wszelkimi narzędziami z szafki taty,
– bawimy się w chowanego,
[embedplusvideo height=”380″ width=”640″ editlink=”http://bit.ly/1BG1znX” standard=”http://www.youtube.com/v/Q0mVIhNWquQ?fs=1″ vars=”ytid=Q0mVIhNWquQ&width=640&height=380&start=&stop=&rs=w&hd=0&autoplay=0&react=1&chapters=¬es=” id=”ep9657″ /]
– ukochana żabka skacze po wyrazach,
– blender z kuchni mamy (to dopiero było odkrycie) naprawia wyrazy,
[embedplusvideo height=”380″ width=”640″ editlink=”http://bit.ly/1BG1Rvc” standard=”http://www.youtube.com/v/_UuDz-VuQ5A?fs=1″ vars=”ytid=_UuDz-VuQ5A&width=640&height=380&start=&stop=&rs=w&hd=0&autoplay=0&react=1&chapters=¬es=” id=”ep7506″ /]
– Bartek uczy młodszego brata,
[embedplusvideo height=”380″ width=”640″ editlink=”http://bit.ly/1BG2bKe” standard=”http://www.youtube.com/v/7DshICCSHxs?fs=1″ vars=”ytid=7DshICCSHxs&width=640&height=380&start=&stop=&rs=w&hd=0&autoplay=0&react=1&chapters=¬es=” id=”ep5896″ /]
– podawanie wyrazów pod drzwiami,
– czytamy razem książeczki itp.
[embedplusvideo height=”380″ width=”640″ editlink=”http://bit.ly/1BG2uF4″ standard=”http://www.youtube.com/v/MzsGLE-PBt8?fs=1″ vars=”ytid=MzsGLE-PBt8&width=640&height=380&start=&stop=&rs=w&hd=0&autoplay=0&react=1&chapters=¬es=” id=”ep1678″ /]
To co udało mi się wyciągnąć z domowego aparatowego archiwum przesyłam do wglądu 🙂 Bartek jest raczej “stonowanym” dzieckiem i o uśmiech trzeba się nieźle postarać, ale proszę mi uwierzyć, że bardzo lubi wszystkie te zabawy 🙂 A Dominik? Tutaj sprawa jest prosta – gdziekolwiek pokazujemy wyrazy, zawsze jest uśmiech 🙂
[embedplusvideo height=”380″ width=”640″ editlink=”http://bit.ly/1BG2KUm” standard=”http://www.youtube.com/v/xd9TxoJGWUs?fs=1″ vars=”ytid=xd9TxoJGWUs&width=640&height=380&start=&stop=&rs=w&hd=0&autoplay=0&react=1&chapters=¬es=” id=”ep3836″ /]