IV Konkurs Wiosenny i przebieżka po ogrodzie…

Kiedy zapamiętywanie odbywa się najlepiej? Wtedy, gdy przekazywanym treściom towarzyszą emocje. A kiedy te emocje tworzą się najintensywniej? Gdy działaniu towarzyszy ruch, śmiech, i pozytywne skojarzenia.

Mała Julka krąży z mamą po ogródku. W głosie mamy odczytującej napisy na planszach słychać entuzjazm. Zachęca do przytulenia misia, napicia się wody z bidonu, kopnięcia piłeczki. Jak myślicie? Kiedy treść plansz przyswojona zostanie szybciej? Kiedy mała dziewczynka biega po ogródku czy gdyby siedziała grzecznie przy stoliku w mieszkaniu?

Odpowiedź jest oczywista. I to wcale nie jest tak, że biegać można tylko po ogrodzie. W mieszkaniu także można zapewnić maluchowi porcję ruchu jeśli pochowamy plansze tu i tam, albo malec będzie musiał do nich dofrunąć, dopełznąć, doskakać…