Emocje, kodowanie i czytanie – Michalina Dzielińska, AME Kołobrzeg

Pani Michalina opowiada:

– Powiem szczerze że bałam się jak dzieci poradzą sobie z czytaniem podczas zajęć z kodowania, tym bardziej, że kodowanie prowadzę z nimi dopiero od początku tego roku szkolnego, wcześniej takich zajęć nie było. Ale dzieci jak zwykle miło mnie zaskoczyły. Na początku rzucały kostką z emocjami, nazywały emocję, którą wylosowały i przyporządkowały ją do odpowiednich napisów na planszy.

 

Wybrałam zdjęcia twarzy dzieci, które przedstawiają różne emocje ponieważ uważam, że są bliższe dzieciom niż symbole wyrażone za pomocą żółtych buziek.

Następnie dzieci udały się w podróż pełną emocji z Minionkiem (wiem, że mógł to być pluszowy miś, cokolwiek innego, ale Filip jest naszym bohaterem tygodnia i uwielbia minionki, a bohater tygodnia w naszym przedszkolu to osoba, która decyduje o wielu rzeczach, np. w co się bawimy, kto z nim nakrywa do stołu, kto idzie pierwszy w parze; tym razem zadecydował z kim wyruszamy w podróż).

Dzieci wraz z Minionkiem musiały podróżować po macie do kodowania zgodnie ze wskazówkami, początkowo wydawanymi przeze mnie, potem przez siebie nawzajem. Ileż było śmiechu i radości.