Mamy Tunis na antenie… p. Anna Mejri, Klub „Polak mały”

Oto relacja p. Anny:

Odbyły się zajęcia wprowadzające w tematykę świąt wielkanocnych.
Zajęcia w plenerze – dzieci poznały krąg życia żółwia. Zajęcia plenerowe nie obyły się bez śmiechu i nieprzewidzianych zdarzeń oraz pytań, w ten sposób zaliczyliśmy temat „fizjologia żółwi”

Po zajęciach na powietrzu przeszliśmy do nauki i zabawy. Smerfy poznały takie słowa jak: jajko, żółw, gęś, kura. Poznawaniu nowego słownictwa towarzyszyła metoda M. Montessori i czytania globalnego, które wyglądało następująco…

Słowa napisane na kartkach + rzeczy je obrazujące przedstawione zostały dzieciom z osobna i razem, a następnie zaczęliśmy grę:

– słowa z obrazującymi je przedmiotami położone na stoliku, dzieci w grupie, a następnie każde indywidualnie je wskazywało podczas mojego wypowiadania ,
– dopasowanie słów do rzeczy je obrazujących,
– karty ze słowami ułożone jedna na drugiej, a przed nimi rzeczy je obrazujące…tu dziecko starało się samo bądź z niewielką pomocą odczytać wyraz i go wskazać układając rzecz obrazującą owo słowo.

Następnie przeszliśmy do malowania pisanek, które m.in wykorzystaliśmy w tworzeniu kartek wielkanocnych.

Na koniec zajęć udało się stworzyć z rolek papieru toaletowego kurczaczki.
Z racji tego, iż parę smerfow zostało na zajęciach w 2 grupie, tam zostały stworzone m.in jajka, z których wykluwały się kurczaki.