Czym różnią się książki do czytania globalnego od innych?

Kilkoro rodziców zapytało o różnice między książkami do czytania globalnego, a zwyczajnymi. Na czym polega ich odmienność?
Poniżej zamieszczam informację, która znajduje się w każdej z trzech książek serii „Czytam globalnie”. Dodam jeszcze, że w książeczkach takich stosuje się niewielką ilość słów, które na dodatek powtarza się tak często jak się tylko da, by dziecko miało okazję nauczyć się ich na pamięć.

Seria „Czytam globalnie” jest przeznaczona dla dzieci wieku od pierwszego roku życia do sześciu lat. Teksty w książeczkach z tej serii bazują głównie na wyrazach trzyliterowych, które szczególnie łatwo zapadają dziecku w pamięć.

Najmłodsze dzieci będą oglądać obrazki i słuchać, jak czytasz. Będą także z uwagą przyglądać się wskazywanym przez Ciebie wyrazom. W ich pamięci utworzą się obrazy czytanych przez Ciebie słów. Starsze dzieci szybko zapamiętają, dzięki częstym powtórzeniom wyrazów w tekście, co który wyraz oznacza. Już po kilku wspólnych sesjach czytania dziecko będzie próbowało odczytywać tekst samodzielnie.

Seria „Czytam globalnie” charakteryzuje się wyjątkową konstrukcją stron. Na dole każdej z nich widnieje margines ze wskazanymi na nim nowo wprowadzanymi wyrazami. Ponieważ analiza wzrokowa małego dziecka jest słabo wykształcona i wyrazy zlewają się maluchowi w jeden ciąg, w książeczce tej zastosowano szersze spacje międzywyrazowe. Zrezygnowano także ze znaków interpunkcyjnych (oprócz pytajników), a wszystkie wyrazy (oprócz imion) zostały zapisane od małej litery.

Wyrazy, które pojawią się w kolejnych częściach serii, nie są już traktowane jako nowe, dlatego zalecamy zapoznawanie się z książeczkami w takiej kolejności, jaką sugeruje numeracja na ich okładkach.

Pamiętaj! Czytanie globalne przynosi fantastyczne efekty, jednak aby były widoczne „od zaraz” – musi być wspaniałą zabawą, pełną śmiechu i radości. Wierzymy, że z naszą serią właśnie taką zabawą będzie!