III Konkurs Letni – Magdalena N.

Również i Pani Magda bezbłędnie odpowiedziała na oba konkursowe pytania. Tytułem uzupełnienia dodam jeszcze, iż książki do czytania globalnego powinny zawierać większe spacje międzywyrazowe. Fabuła ma być prosta, krótka i zawierać niewiele wyrazów, które powtarzają się często.
Pani Magdo, dziękuję bardzo za przystąpienie do konkursu i nieustające promowanie czytania globalnego od Jasia począwszy, na pacjentach skończywszy…

1. Główna zaleta książek do czytania globalnego: wielkość, typ czcionki.

Ilość tekstu ułatwiająca fiksację wzroku na tekście.
Humor z absurdem:) To również jego zasługa, że maluchy pożerają książki do czytania globalnego w lot:)
Obrazek czytelny.
Ogromna zaleta pani książek: tekst i obrazek łatwo połączyć. Holistyczny przekaz łatwiej dotrze do dziecka.
Przy zmianie strony w oczekiwaniu na obrazek efekt mógłby być słabszy.

2. Moje pytanie:)
Hmm…wezmę oddech, bo w kwestii wprowadzenia części mowy mam już “doświadczenie”:)
Czasowniki są trudne do zilustrowania. Dają szeroki zakres interpretacji.
Symbol osoby czytającej książkę, dla jednego może oznaczać właśnie książkę, dla innego tatę, dla trzeciego czytać.
Stąd przy początkowych krokach warto zacząć od części mowy, która dużo łatwiej określa desygnaty- rzeczownika.

Tworząc własne karty pamiętajmy o korzystaniu z bezszeryfowej czcionki, np. Arial, pogrubionej w dużym rozmiarze 140-160.

 

Cute cheerful child with book, isolated over white