Komu brokatowe lody? – p. Maja Laskowska-Najdek, Integracyjne Przedszkole Publiczne „Bajka”, Poznań

W tym momencie p. Maja „zarobiła” kolejną porcję plansz w ramach naszego projektu. Oto trzeci filmik obrazujący zabawy w czytanie w poznańskim przedszkolu.

Na początek nauczycielka przypomina dzieciom grafikę wyrazów „podpierając” je ilustracjami. Potem zakrywa rysunki i prosi dzieci, by odczytały wyrazy globalnie. Bardzo dobrze.

Zaproszenie do zabawy Gabrysi i wyznaczenie jej prostego zadania wywołuje na buzi dziewczynki uśmiech satysfakcji i jest to ogromnie ujmujące.

A potem w ruch idą kontury lodów, klej i brokat i na koniec dnia dzieciaki mogą powędrować do domu z brokatowym lodem w łapce.

Żeby wkręcić do zabawy węch i poudoskonalać przez moment integrację sensoryczną można każdego loda potraktować kropelką olejku do ciast (np. waniliowy, cytrynowy, pomarańczowy), pozwolić dzieciom obwąchiwać swoje i kolegów lody oraz nazywać te zapachy.

Można także zamrozić jogurciki z patyczkami i zrobić niemal prawdziwe lody, ale na to trzeba mieć miejsce w zamrażalniku i układy z kucharkami. A może nawet z dyrekcją… ?

Moja droga „Bajko” pierwszy etap projektu za Tobą. Bawcie się dalej tak jak na filmikach – krótko, radośnie i z efektami.